{"id":5245,"date":"2014-03-04T10:16:14","date_gmt":"2014-03-04T09:16:14","guid":{"rendered":"https:\/\/laboral.cat\/?p=5245"},"modified":"2020-02-18T12:59:17","modified_gmt":"2020-02-18T11:59:17","slug":"modificacio-bases-de-cotitzacio-autonoms","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/laboral.cat\/es\/2014\/03\/04\/modificacio-bases-de-cotitzacio-autonoms\/","title":{"rendered":"Modificaci\u00f3n Bases de cotizaci\u00f3n de aut\u00f3nomos"},"content":{"rendered":"<span id=\"result_box\" lang=\"es\"><span title=\"INCREMENT DE BASES DE COTITZACIO EN EL REGIM ESPECIAL D'AUTONOMS \">INCREMENTO DE BASES DE COTIZACION EN EL R\u00c9GIMEN ESPECIAL DE AUT\u00d3NOMOS<br \/>\n<\/span><span title=\"Els treballadors per compte propi o Aut\u00f2noms tenen la possibilitat d'incrementar la seva base de cotitzaci\u00f3, i en conseq\u00fc\u00e8ncia la quota a pagar, 2 cops a l'any: \">Los trabajadores por cuenta propia o Aut\u00f3nomos tienen la posibilidad de incrementar su base de cotizaci\u00f3n , y en consecuencia la cuota a pagar , 2 veces al a\u00f1o:<br \/>\n<\/span><span title=\"\u2022 Abans de 1 de Maig del 2014 amb efecte de 01\/07\/2014. \">\u2022 Antes de 1 de Mayo de 2014 con efecto de 07.01.2014 .<br \/>\n<\/span><span title=\"\u2022 Abans de 1 de Novembre del 2014 amb efecte de 01\/01\/2015. \">\u2022 Antes de 1 de Noviembre de 2014 con efecto de 01\/01\/2015 .<br \/>\n<\/span><span title=\"Les bases poden ser entre la m\u00ednima de 875,70 \u20ac i la m\u00e0xima de 3.597,00 \u20ac. \">Las bases pueden ser entre la m\u00ednima de \u20ac 875,70 y la m\u00e1xima de \u20ac 3.597,00 .<br \/>\n<\/span><span title=\"El percentatge a aplicar per obtenir la quota corresponent \u00e9s de 29,8% per conting\u00e8ncies comuns + 0,10 adicional si no es t\u00e9 la cobertura d'Accident de treball. \">El porcentaje a aplicar para obtener la cuota correspondiente es de 29,8 % para contingencias comunes + 0,10 adicional si no se tiene la cobertura de Accidente de trabajo .<br \/>\n<\/span><span title=\"El % a aplicar per conting\u00e8ncies professionals (accidents de treball) \u00e9s volunt\u00e0ria i en funci\u00f3 de l'activitat.\">El % a aplicar por contingencias profesionales (accidentes de trabajo ) es voluntaria y en funci\u00f3n de la actividad . <\/span><span title=\"I s'haur\u00e0 d'afegir el 2,2% de la protecci\u00f3 del \u201ccese de actividad\u201d. \">Y se deber\u00e1 a\u00f1adir el 2,2% de la protecci\u00f3n del \u00bb CESE de actividad \u00bb .<br \/>\n<\/span><span title=\"Hi ha uns \u201ctopalls\u201d en funci\u00f3 de l\u2019edat : \">Hay unos \u00bb topes \u00bb en funci\u00f3n de la edad :<br \/>\n<\/span><span title=\"\u2022 L' aut\u00f2nom que a data 01\/01\/2014 NO tingu\u00e9s els 47 anys fets podr\u00e0 sol.licitar una base entre la m\u00ednima i la m\u00e0xima establertes. \">\u2022 El aut\u00f3nomo que en fecha 01\/01\/2014 NO tuviera los 47 a\u00f1os cumplidos podr\u00e1 solicitar una base entre la m\u00ednima y la m\u00e1xima establecidas.<\/span><\/span><\/p>\n<p><span title=\"\u2022 L'aut\u00f2nom que a data 01\/01\/2014 JA tingu\u00e9s els 47 anys fets i: \">\u2022 El aut\u00f3nomo que en fecha 01\/01\/2014 JA tuviera los 47 a\u00f1os cumplidos y :<\/span><\/p>\n<p><span title=\"- A desembre tenia una base igual o superior a 1.888,80 \u20ac podr\u00e0 sol.licitar una base entre la m\u00ednima i la m\u00e0xima establertes. \">&#8211; A diciembre ten\u00eda una base igual o superior a \u20ac 1.888,80 podr\u00e1 solicitar una base entre la m\u00ednima y la m\u00e1xima establecidas.<br \/>\n<\/span><span title=\"- Si la base a desembre era inferior a 1888,80\u20ac no podr\u00e0 escollir una base superior a 1.926,60\u20ac, A EXCEPCI\u00d3 DE SI FA LA SOL.LICITUT EN AQUEST SENTIT ABANS DEL 30\/06\/2014 (tot i que la TGSS\">&#8211; Si la base a diciembre era inferior a \u20ac 1.888,80 no podr\u00e1 elegir una base superior a \u20ac 1.926,60 , A EXCEPCI\u00d3N DE SI LA SOLICITUD EN ESTE SENTIDO ANTES DEL 30\/06\/2014 ( aunque la TGSS <\/span><span title=\"possa problemes si ho presentem despr\u00e9s del 30\/04), i amb efecte de 01\/07\/2014. \">pone problemas si lo presentamos despu\u00e9s del 30 \/ 04 ) , y con efecto de 01.07.2014 .<\/span><\/p>\n<p><span title=\"\u2022 L'aut\u00f2nom que a 01\/01\/2014 tingu\u00e9s fets els 48 anys podr\u00e0 sol.licitar una base entre 944,40\u20ac i 1.926,60\u20ac. \">\u2022 El aut\u00f3nomo que a 01\/01\/2014 tuviera hechos los 48 a\u00f1os podr\u00e1 solicitar una base entre \u20ac 944,40 y \u20ac 1.926,60 .<br \/>\n<\/span><span title=\"EXCEPCIONS PER LA BASE MINIMA \">EXCEPCIONES PARA LA BASE MINIMA<\/span><\/p>\n<p><span title=\"\u2022 Pels treballadors aut\u00f2noms que en algun moment de l'any 2013 i de manera simult\u00e0nea hagin tingut contractat al seu servei un n\u00famero de treballadors per compte aliena igual o superior a 50, la base m\u00ednima de cotitzaci\u00f3 tindr\u00e0 una quantia igual a la prevista com base\">\u2022 Para los trabajadores aut\u00f3nomos que en alg\u00fan momento del a\u00f1o 2013 y de manera simult\u00e1nea hayan tenido contratado a su servicio un n\u00famero de trabajadores por cuenta ajena igual o superior a 50 , la base m\u00ednima de cotizaci\u00f3n tendr\u00e1 una cuant\u00eda igual a la prevista como base <\/span><span title=\"m\u00ednima pels treballadors enquadrats al grup de cotitzaci\u00f3 1 del R\u00e8gim General, que pel 2014 est\u00e0 fixada en 1.051,50 euros mensuals. \">m\u00ednima para los trabajadores encuadrados en el grupo de cotizaci\u00f3n 1 del R\u00e9gimen General , que para el 2014 est\u00e1 fijada en 1.051,50 euros mensuales .<\/span><\/p>\n<p><span title=\"\u2022 Durant el mes de gener de 2014, aquesta base m\u00ednima s'aplicar\u00e0 a aquells treballadors aut\u00f2noms que hagin tingut al seu servei durant algun moment del 2013 50 o m\u00e9s treballadors per compte aliena. \">\u2022 Durante el mes de enero de 2014 , esta base m\u00ednima se aplicar\u00e1 a aquellos trabajadores aut\u00f3nomos que hayan tenido a su servicio durante alg\u00fan momento del 2013 50 o m\u00e1s trabajadores por cuenta ajena .<\/span><\/p>\n<p><span title=\"\u2022 A partir de gener de 2014 la base m\u00ednima indicada s'aplicar\u00e0 a aquells treballadors aut\u00f2noms que hagin tingut al seu servei durant algun moment de l'any 2013 10 \u00f3 m\u00e9s treballadors per compte aliena. \">\u2022 A partir de enero de 2014 la base m\u00ednima se aplicar\u00e1 a aquellos trabajadores aut\u00f3nomos que hayan tenido a su servicio durante alg\u00fan momento del a\u00f1o 2013 10 \u00f3 m\u00e1s trabajadores por cuenta ajena .<\/span><\/p>\n<p><span title=\"\u2022 Els treballadors aut\u00f2nomos inclosos en aquest R\u00e8gim especial, acollits en la disposici\u00f3 adicional vig\u00e8sima s\u00e9ptima de la Llei General de la Seguretat Social (aut\u00f2noms \u201csocietaris\u201d) i de l'article 21.3 de la Llei 4\/1997, de 24 de mar\u00e7, de\">\u2022 Los trabajadores aut\u00f3nomos incluidos en este R\u00e9gimen especial , acogidos en la disposici\u00f3n adicional vig\u00e9sima s\u00e9ptima de la Ley General de la Seguridad Social ( aut\u00f3nomos \u00bb societarios \u00bb ) y del art\u00edculo 21.3 de la Ley 4\/1997 , de 24 de marzo , de <\/span><span title=\"societats laborals, a excepci\u00f3 d'aquells que causin alta inicial en els 12 primers mesos de la seva actividad a comptar des de la data d'efectes d'aquesta alta, tindran una base m\u00ednima de cotizaci\u00f3 de quantia igual a la prevista como base m\u00ednima\">sociedades laborales , a excepci\u00f3n de aquellos que causen alta inicial en los 12 primeros meses de su actividad a contar desde la fecha de efectos de esta alta , tendr\u00e1n una base m\u00ednima de cotizaci\u00f3n de cuant\u00eda igual a la prevista como base m\u00ednima <\/span><span title=\"pels treballadors enquadrats al grup de cotizaci\u00f3 1 del R\u00e8gim General fixat per l'any 2014 en 1.051,50 euros\/mes.\">los trabajadores encuadrados en el grupo de cotizaci\u00f3n 1 del R\u00e9gimen General fijado para el a\u00f1o 2014 en 1.051,50 euros \/ mes .<\/span>","protected":false},"excerpt":{"rendered":"<p>INCREMENTO DE BASES DE COTIZACION EN EL R\u00c9GIMEN ESPECIAL DE AUT\u00d3NOMOS Los trabajadores por cuenta propia o Aut\u00f3nomos tienen la posibilidad de incrementar su base de cotizaci\u00f3n , y en consecuencia la cuota a pagar , 2 veces al a\u00f1o: \u2022 Antes de 1 de Mayo de 2014 con efecto de 07.01.2014 . \u2022 Antes [&hellip;]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[11,8],"tags":[22],"class_list":["post-5245","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-blog","category-general-es","tag-documentos-informativos"],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/laboral.cat\/es\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5245","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/laboral.cat\/es\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/laboral.cat\/es\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/laboral.cat\/es\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/laboral.cat\/es\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5245"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/laboral.cat\/es\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5245\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":5246,"href":"https:\/\/laboral.cat\/es\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5245\/revisions\/5246"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/laboral.cat\/es\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5245"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/laboral.cat\/es\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5245"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/laboral.cat\/es\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5245"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}