Hisenda utilitza les notificacions electròniques

 In Notícias de interés

Les empreses no podran seguir comunicant-se amb l’Agència Tributària a través del correu postal tradicional sinó que per llei han de disposar d’una adreça electrònica habilitada abans que finalitzi 2012. D’aquesta manera, la bústia electrònica es convertirà en l’únic mitjà d’enviament de missatges al milió i mig d’empreses privades que operen a Espanya sobre temes relacionats amb impostos, sancions, requeriments o embargaments, entre d’altres.

La nova forma de comunicació funcionarà així: les notificacions que s’enviïn a la adreça electrònica habilitada (DEH) hauran de ser consultades en un termini de 10 dies, a partir de llavors es donarà per fet que ja ha estat llegida pel seu destinatari. Els departaments d’Administració de les companyies es veuran obligats a consultar la bústia de forma directa, encara que l’Agència Tributària enviarà un correu electrònic per avisar en cas de nou requeriment.

Per poder subscriure la DEH, segons el Reial Decret de 2010 que la regula és necessari entrar a la pàgina web instaurada pel Govern, facilitar el certificat electrònic (de la FNMT o un altre organisme autoritzat) el DNI si es tracta d’una persona física. En cas que sigui necessari, també caldria apoderar algú perquè rebi les novetats al seu nom.

 

ABC.es

Recommended Posts